Tutaj powinien być opis

PROGRAM POWSZECHNEJ NAUKI PŁYWANIA

Główne cele programu:
  • upowszechnianie aktywności fizycznej dzieci i młodzieży,
  • nabycie przez dzieci podstawowych umiejętności pływania,
  • profilaktyka przeciwdziałania i korygowanie wad postawy,
  • zapobieganie zjawiskom patologii społecznych, poprzez skierowaną do uczniów ofertę uczestnictwa w dodatkowych zajęciach sportowych,
  • efektywne wykorzystanie infrastruktury sportowej (pływalnie),
  • wyrównywanie szans w dostępie do infrastruktury sportowej poprzez objęcie programem w szczególności uczniów, zamieszkałych w miejscowościach, w których nie ma pływalni,
  • edukacja w zakresie bezpiecznego korzystania z akwenów.
program___logo.jpg
Projekt obejmował 28 godzin lekcyjnych nauki pływania. 
Każda grupa miała zajęcia dwa razy w tygodniu przez 90 minut.
Zajęcia odbywały się na Krytej Pływalni w Suchej Beskidzkiej.
Udział w projekcie był całkowicie bezpłatny dla wszystkich uczniów klas I-III.
Projekt powszechnej nauki pływania był propozycją uczestnictwa w dodatkowych zajęciach sportowych dla uczniów, którzy chcieli podejmować aktywność fizyczną również poza obowiązkowymi zajęciami wychowania fizycznego.
Metodycznie zorganizowane i powszechnie dostępne zajęcia „nauki pływania”, stanowiły atrakcyjną propozycję zdobywania umiejętności pływackich. Zajęcia w ramach projektu powszechnej nauki pływania to przede wszystkim propozycja skorzystania z możliwości nabycia podstawowych umiejętności pływania, ale również możliwość podnoszenia sprawności fizycznej, zachęcanie do systematycznego uprawiania sportu i wdrażanie do prowadzenia zdrowego i aktywnego stylu życia.
Dzieci bardzo chętnie uczestniczyły w zajęciach prowadzonych na basenie, bez względu na poziom umiejętności i sprawności fizycznej.
  zajecia_plywania__umiem_plywac.jpg 
Warto podkreślić, że pływanie jest postrzegane jako sport najbardziej wszechstronny, bezpieczny i doskonale wpływający na sprawność wszystkich układów anatomicznych człowieka. Mali pływacy mają lepszą koordynację ruchową, są bardziej sprawni, wykazują większą odwagą od niepływających rówieśników.
Po ukończeniu projektu dzieci otrzymały pamiątkowe certyfikaty.