
KSIĄŻKA TO NAJWIERNIESZY PRZYJACIEL
Czytanie jest jedną z najprostszych i najprzyjemniejszych form spędzania czasu wolnego. Sięgając po książki, dbamy o umysł i ciało. Niewątpliwie oddawanie się literaturze, niesie za sobą wiele więcej korzyści, pozwala między innymi zwalczać nudę.
Dlatego uczniowie wraz z wychowawcami postanowili umilić sobie jesienne chwile, ciekawymi projektami i wzięli aktywny udział w III Międzynarodowej edycji VII Ogólnopolskiej akcji ,,Przerwa na czytanie - bicie rekordu w czytaniu na przerwie". Akcja ta realizowana jest w ramach Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych oraz kampanii społecznej ,,Cała Polska czyta dzieciom".
Cel inicjatywy obejmował przede wszystkim:
- promocje czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży;
- integracje środowiska lokalnego;
- wzmocnienie współpracy szkół polskich z zagranicznymi;
- zainteresowanie czytaniem jako ciekawą formą spędzania wolnego czasu;
- zachęcenie uczniów do sięgania po książkę w każdej sytuacji i każdym miejscu.
W ramach akcji grupa przedszkolna wysłuchała fragmentu książki,
przeczytanego przez jedną z pań wychowawczyń.
Klasa trzecia, zaprosiła swoich młodszych kolegów - pierwszoklasistów,
do wysłuchania wybranego przez nich opowiadania.
Poza tym udali się do szkolnej biblioteki i rozwiązali quiz związany z czytelnictwem.
Natomiast drugoklasiści przynieśli ulubione książki, oddając się lekturze podczas przerwy.
W klasie czwartej nie zabrakło również ciekawych inicjatyw -
uczniowie przebrali się za postaci z lektury - ,,Akademia pana Kleksa”.
Młodzież z klas V – VIII, w swoich zespołach klasowych,
przebrała się w ten dzień w ubrania, o wybranym wcześniej kolorze.
Następnie w trakcie przerwy, na boisku szkolnym,
każdy przeczytał wybrany fragment, przyniesionej przez siebie publikacji.
Zaproponowane w szkole działania pokazały, że po książkę sięgnąć można w każdej sytuacji i miejscu. Powstała wspólnota czytających stała się doskonałą promocją czytelnictwa. Jesteśmy przekonani, że pobudzi to indywidualne potrzeby młodszych i starszych czytelników do częstszego sięgania po literaturę.